- ÚVODNÍ USTANOVENÍ
- Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) obchodní společnosti PM GOLD s.r.o., se sídlem Osadní 313/10, 170 00 Praha 7, IČO: 107 19 873, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod sp. zn. C 347235 (dále jen „prodávající“), upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění (dále jen „občanský zákoník“), a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a jeho zákazníkem (dále jen „kupující“), a to v souvislosti s prodejem zboží prodávajícím kupujícímu.
- Ustanovení těchto VOP jsou nedílnou součástí kupní smlouvy.
- Tyto VOP se uplatní bez ohledu na to, zda k uzavření kupní smlouvy dojde distančním způsobem prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího provozovaného na webové adrese: www.pmgold.cz (dále jen „eshop“) či jiným způsobem (např. při prodeji za fyzické přítomnosti kupujícího v provozovně prodávajícího).
- Ustanovení odchylná od VOP je možné sjednat výhradně v písemné kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními VOP.
- Kupující, který je fyzickou osobou prohlašuje, že je plně svéprávný. V případě pochybností o plné svéprávnosti kupujícího je prodávající oprávněn vyžádat si od kupujícího doklad, rozhodnutí či jiné potvrzení prokazující jeho plnou svéprávnost, a bez předložení takového dokladu, rozhodnutí či potvrzení kupní smlouvu s kupujícím neuzavřít.
- Kupující, který je právnickou osobou prohlašuje, že osoby za něj jednající při uzavření kupní smlouvy jsou k tomu řádně zmocněny. V případě pochybností je prodávající oprávněn vyžádat si od kupujícího doklad, rozhodnutí či jiné potvrzení prokazující jeho řádné zastoupení, a bez předložení takového dokladu, rozhodnutí či potvrzení kupní smlouvu s kupujícím neuzavřít.
- Těmito VOP se řídí vztah mezi prodávajícím a kupujícím bez ohledu na to, zda je kupující právnickou či fyzickou osobou a bez ohledu na to, zda je kupující, který je fyzickou osobou, spotřebitelem ve smyslu § 419 občanského zákoníku nebo nikoli, a to s výjimkou čl. 11 a čl. 12.2 druhá věta, které se vztahují pouze na kupující, kteří jsou spotřebitelé.
- Kupující odesláním své objednávky potvrzuje, že se seznámil s těmito VOP, s kterými bez výhrad souhlasí.
- UŽIVATELSKÝ ÚČET
- V rámci eshopu si může každý kupující skrze registraci založit svůj uživatelský účet, díky kterému bude moci přistupovat do svého uživatelského rozhraní eshopu (dále jen „uživatelský účet“). Z uživatelského účtu může kupující provádět objednávání zboží.
- Při registraci je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za úplné, správné a aktuální. Prodávající nenese jakoukoli odpovědnost za újmu, nedodání zboží či jakékoli jiné negativní následky vzniklé v důsledku toho, že kupující při registraci či objednání zboží uvedl neúplné či nesprávné údaje, případně tyto údaje neaktualizoval.
- Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem, které odpovídá e-mailu zákazníka, a heslem. Kupující je povinen tyto informace chránit. Kupující bere na vědomí, že prodávající nenese odpovědnost za jakoukoli újmu či jiné negativní následky pramenící ze zneužití přístupových údajů k jeho uživatelskému účtu, resp. zneužití jeho uživatelského účtu jako takového.
- Kupující dále není oprávněn umožnit užívání uživatelského účtu třetím osobám. Prodávající nenese jakoukoli odpovědnost za případné zneužití uživatelského účtu kupujícího. Pokud má kupující indicie o tom, že je jeho účet neoprávněně užíván třetími osobami, je povinen o tom bez zbytečného odkladu informovat prodávajícího a změnit své přístupové údaje.
- Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích stran.
- Prodávající vynaloží přiměřené úsilí, aby zajistil, že webové prostředí eshopu bude bezpečné a nebude obsahovat viry, chyby a jiný škodlivý software, avšak v tomto ohledu neposkytuje žádnou záruku ani ujištění a kupující je odpovědný za zabezpečení svého internetového připojení, svých dat a údajů a výpočetní techniky. Prodávající zároveň neodpovídá za jakýkoli cizí obsah ani za obsah internetových stránek třetích stran umístěných na přímých nebo nepřímých odkazech a propojeních.
- Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy kupující: (a) svůj uživatelský účet déle než 2 roky nevyužívá, (b) poruší své povinnosti z kupní smlouvy, resp. těchto VOP, nebo (c) poruší podmínky užívání webových stránek (uvedené podmínky jsou dostupné na webových stránkách prodávajícího; podmínky jsou dostupné také zde).
- Kupující je oprávněn svůj uživatelský účet kdykoli zrušit, a to prostřednictvím uživatelského účtu. Zrušení uživatelského účtu bude kupujícímu potvrzeno prostřednictvím e-mailu.
- Prodávající si vyhrazuje právo kdykoliv změnit funkce uživatelského účtu, služby nebo podmínky užívání uživatelského účtu, a to zejména s cílem zohlednit změny právních předpisů, podmínky na trhu či aktuální stav techniky.
- UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
- Kupní smlouva a VOP jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.
- Veškerá prezentace zboží umístěná v eshopu je informativního charakteru, nejde o nabídku k uzavření smlouvy a prodávající není povinen ohledně daného zboží kupní smlouvu uzavřít. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
- Eshop obsahuje přehled všeho zboží, informace ohledně zboží a jeho cenu. Ceny zboží jsou uváděny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků, avšak s výjimkou nákladů spojených s balením a dodáním zboží. V případě, že by více kupujících učinilo objednávku toho samého zboží, přičemž by prodávající nebyl schopen zajistit dodání zboží v potřebném počtu, vyhrazuje si prodávající právo uzavřít kupní smlouvu pouze s prvním kupujícím, který si dané zboží objednal (případně prvními kupujícími, bude-li mít prodávající více kusů zboží).
- Eshop obsahuje dále informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené v eshopu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky. Prodávající nezajišťuje doručení zboží mimo Českou republiku. Případný požadavek na doručení zboží mimo Českou republiku musí kupující s prodávajícím projednat individuálně.
- Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář v eshopu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
- objednávaném zboží (objednávané zboží „vloží“ kupující do virtuálního nákupního košíku);
- způsobu úhrady kupní ceny zboží;
- údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží; a
- informace o nákladech spojených s dodáním zboží a případně jeho zabalením;
(dále společně jen jako „objednávka“).
- Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje obsažené v objednávce, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání objednávky.
- Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Závazně objednat“ (či jiné tlačítko stejného či obdobného významu). Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí e-mailem, a to na adresu kupujícího uvedenou v uživatelském účtu či v objednávce (dále jen „elektronická adresa kupujícího“).
- Prodávající běžně od kupujícího v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy nepožaduje zálohu či jinou obdobnou platbu. Tímto není dotčeno ustanovení čl. 4.5 VOP ohledně povinnosti uhradit kupní cenu zboží před jeho dodáním. Bez ohledu na uvedené je prodávající v individuálních případech vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky) nebo poskytnutí zálohy na kupní cenu.
- Smluvní vztah (kupní smlouva) mezi prodávajícím a kupujícím vzniká doručením potvrzení o přijetí objednávky (akceptací), jež je prodávajícím zasláno kupujícímu e-mailem, a to na elektronickou adresu kupujícího.
- Kupující bere na vědomí, že prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu, a to zejména s osobami, které dříve podstatným způsobem porušily kupní smlouvu (včetně VOP), osobami, které nejsou plně svéprávné či v případech, u nichž bude existovat podezření, že jejich skutečným či hlavním účelem není nákup zboží od prodávajícího.
- Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení) si hradí kupující sám. Dané náklady nejsou prodávajícím nijak zvyšovány, tj. neliší se od sazby, kterou jinak kupující za užívání daných komunikačních prostředků standardně hradí.
- Těmito VOP není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu ohledně zboží za individuálně sjednaných podmínek.
- CENA ZBOŽÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY
- Cenu zboží a případné náklady spojené s balením a dodáním zboží může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:
- v hotovosti či platební kartou v provozovně prodávajícího při osobním odběru objednaného zboží;
- v hotovosti či platební kartou při platbě na dobírku (možný způsob platby závisí na zvoleném dopravci) v místě určeném kupujícím v objednávce;
- bezhotovostně převodem na účet prodávajícího č. 6008958309/0800, vedený společností Česká spořitelna, a.s. (dále jen „účet prodávajícího“);
- bezhotovostně platební kartou prostřednictvím platební brány při objednávce zboží.
- Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží, a to ve výši uvedené v eshopu. Není-li v těchto VOP uvedeno výslovně jinak, rozumí se v tomto čl. 4 dále kupní cenou kupní cena včetně nákladů spojených s balením a dodáním zboží.
- V případě platby v provozovně prodávajícího či v případě platby na dobírku je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby převodem na účet prodávajícího je kupní cena splatná do 5 dnů od uzavření kupní smlouvy. V případě bezhotovostní platby platební kartou prostřednictvím platební brány při objednání zboží je kupní cena splatná v den dokončení objednávky.
- V případě bezhotovostní platby převodem na účet prodávajícího je kupující povinen při úhradě kupní ceny zboží uvést zároveň variabilní symbol platby, který mu za tím účelem prodávající sdělí. V případě platby na účet prodávajícího je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.
- S výjimkou osobního převzetí zboží kupujícím v provozovně prodávajícího se, s ohledem na možné způsoby dopravy, § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije. Zároveň, s výjimkou platby na dobírku, nepředá prodávající zboží dopravci k přepravě kupujícímu dříve, než bude zcela uhrazena kupní cena zboží.
- Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví prodávající ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu daňový doklad – fakturu. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu vystaví prodávající kupujícímu po uhrazení kupní ceny zboží a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího nebo ji přiloží k zasílanému, resp. předávanému zboží.
- Dle zákona č. 112/2016 Sb., o evidenci tržeb, v platném znění, je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
- V případě, že prodávající poskytuje kupujícímu více druhů slev, nelze slevy vzájemně kombinovat.
- Cenu zboží a případné náklady spojené s balením a dodáním zboží může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:
- DODACÍ A PŘEPRAVNÍ PODMÍNKY
- Způsob doručení zboží určuje kupující při objednání zboží.
- Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání. Nepřevezme-li kupující zboží při dodání (ani jej nevyzvedne ve stanovené lhůtě při uložení zboží u přepravce k jeho pozdějšímu vyzvednutí), je prodávající oprávněn požadovat náhradu nákladů za uskutečnění dopravy na místo dodání a zabalení zboží ve skutečné výši a dále je oprávněn od kupní smlouvy odstoupit (nárok na náhradu nákladů tím nezaniká).
- V případě, že by z důvodů na straně kupujícího bylo nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
- Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít. Podpisem dodacího listu (či jiným srovnatelným jednáním) kupující stvrzuje, že zásilka zboží splňovala všechny podmínky a náležitosti a byla tedy řádně doručena; na případnou pozdější reklamaci nebude brán zřetel.
- DODACÍ LHŮTA
- Pokud se kupující nerozhodne pro osobní převzetí zboží v provozovně, zavazuje se prodávající zboží vyexpedovat, tj. předat dopravci k dopravě, nejpozději do 5 pracovních dní ode dne: (a) uzavření kupní smlouvy ohledně daného zboží, a (b) plné úhrady kupní ceny včetně nákladů na dopravu a balné daného zboží kupujícím (s výjimkou dodání zboží na dobírku, kde se podmínka dle písm. (b) neuplatní). Samotné dodací lhůty zboží se řídí přepravními podmínkami dopravce dle kupujícím zvoleného způsobu dopravy.
- Zvolí-li kupující jako způsob doručení dodávaného zboží osobní odběr, pak se jej prodávající zavazuje připravit k předání nejpozději do 5 pracovních dní ode dne: (a) uzavření kupní smlouvy ohledně daného zboží, a (b) plné úhrady kupní ceny v případě, že je kupní cena hrazena bezhotovostním převodem na účet prodávajícího. Připravené zboží je v provozovně prodávajícího rezervováno pro kupujícího 10 kalendářních dnů. Poté je objednávka, po předchozím upozornění kupujícího, stornována pro nevyzvednutí kupujícím (pokud není s kupujícím individuálně dohodnuto jinak).
- DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN
- Kupující nabývá vlastnictví ke zboží jeho převzetím.
- Kupující na sebe přebírá nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
- Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
- PRÁVA Z VAD DODANÉHO ZBOŽÍ - REKLAMACE
Odpovědnost za vady- Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2112 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
- Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
- má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající popsal na eshopu;
- je zboží v odpovídajícím množství, ryzosti, míře nebo hmotnosti; a
- zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
- Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u zboží nejpozději v době 24 měsíců od převzetí. Projeví-li se vada v průběhu 6 měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí.
- Ustanovení uvedená v čl. 8.2 a 8.3 VOP se nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena stanovena, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.
- Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím zboží věděl, že zboží má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil.
- Aniž je tím dotčen čl. 5.4, je kupující povinen zboží co nejdříve po jeho převzetí (ať již při osobním odběru nebo při doručení zboží na adresu určenou kupujícím) prohlédnout a přesvědčit se o jeho vlastnostech a množství. Neoznámí-li kupující vadu zboží včas, pozbývá právo odstoupit od kupní smlouvy. Neoznámí-li kupující vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit, je prodávající oprávněn namítnout pozdní uplatnění vad zboží a takovou reklamaci zamítnout.
- Na zboží se nevztahuje žádná záruka za jakost.
Podstatné porušení smlouvy - Je-li vada zboží podstatným porušením kupní smlouvy, má kupující právo:
- na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící části zboží, to ovšem pouze v těch případech, kdy bude mít prodávající více kusů stejného zboží;
- na odstranění vady opravou zboží;
- na přiměřenou slevu z kupní ceny; nebo
- odstoupit od smlouvy.
- Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil spolu s oznámením vady. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupujícímu, že vady neodstraní, může kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od kupní smlouvy odstoupit.
- Nezvolí-li kupující své právo včas, má práva podle čl. 8.11.
Nepodstatné porušení smlouvy - Je-li vada zbožím nepodstatným porušením kupní smlouvy, má kupující právo na odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny.
- Dokud kupující neuplatní právo na slevu z kupní ceny nebo neodstoupí od kupní smlouvy, může prodávající dodat to, co chybí, nebo odstranit právní vadu. Jiné vady může prodávající odstranit podle své volby opravou věci nebo dodáním nové věci; volba nesmí kupujícímu způsobit nepřiměřené náklady.
- Neodstraní-li prodávající vadu zboží včas nebo vadu zboží odmítne odstranit, může kupující požadovat slevu z kupní ceny, anebo může od kupní smlouvy odstoupit. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího.
Další práva a povinnosti kupujícího - Aniž jsou tím dotčena předchozí ustanovení, má-li zboží vadu, může kupující požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné (např. proto, že prodávající nemá více kusů stejného zboží), může odstoupit od kupní smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady.
- Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující i právo od kupní smlouvy odstoupit.
- Neodstoupí-li kupující od kupní smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy kupujícímu působilo značné obtíže.
- Při výměně zboží je kupující povinen vrátit prodávajícímu zboží původně dodané, pokud prodávající neurčí jinak.
Uplatnění reklamace - Reklamace se uplatňuje skrze reklamační formulář dostupný na webových stránkách prodávajícího (reklamační formulář naleznete také zde), písemnou reklamací zaslanou na adresu sídla prodávajícího nebo přímo v provozovně prodávajícího.
- Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, jakmile od kupujícího obdrží reklamované zboží, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu zboží potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodnou na delší lhůtě.
- Prodávající je povinen kupujícímu vydat písemné potvrzení o tom, kdy kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
- V případě, že kupující reklamované zboží zašle zpět prodávajícímu k vyřízení reklamace, musí zboží zaslat v původním obalu nebo jiné krabici či pevném obalu tak, aby nedošlo k poškození zboží (nestačí pouze zabalení zboží do folie či vložení obálky). V případě oprávněné reklamace je kupující oprávněn požadovat po prodávajícím i náhradu nákladů na dopravu vadného zboží prodávajícímu, pokud tuto dopravu nezajistí prodávající rovnou sám na své náklady.
- Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy prodávající obdržel od kupujícího, kromě reklamace samotné, i reklamované zboží.
- ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY
- Kupující má v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to bez udání důvodů. Odstoupení musí být prodávajícímu odesláno do 14 dnů ode dne převzetí zboží (v dané lhůtě postačuje odeslat oznámení o odstoupení).
- Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využít vzorový formulář umístěný na webových stránkách prodávajícího (dostupný také zde). Odstoupení od kupní smlouvy může kupující také zaslat písemně na adresu sídla prodávajícího či jej učinit osobně přímo v provozovně prodávajícího.
- Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku, nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu, od kupní smlouvy o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím či od kupní smlouvy o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které kupující z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit.
- V případě odstoupení od smlouvy se kupní smlouva od počátku ruší a strany si vrátí vzájemně poskytnutá plnění.
- Zboží musí být prodávajícímu navráceno do 14 dnů ode dne odstoupení od smlouvy, a to v původním obalu nebo jiné krabici či pevném obalu tak, aby nedošlo k poškození zboží (nestačí pouze zabalení zboží do folie či vložení do obálky). Kupující nese veškeré náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou. V případě, že by prodávající po dohodě s kupujícím zajistil dopravu zboží zpět sám nebo by tuto dopravu prodávající uhradil, je prodávající oprávněn takové náklady či výdaje započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny. Pro orientaci kupujícího prodávající odhaduje, že náklady na vrácení zboží nepřekročí 1.500 Kč.
- V případě odstoupení od kupní smlouvy vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy, a to stejným způsobem, jakým peněžní prostředky od kupujícího přijal, pokud se smluvní strany nedohodnout na tom, že peněžní prostředky budou vráceny na bankovní účet kupujícího. Kupující je povinen číslo svého bankovního účtu prodávajícímu za tím účelem sdělit, pokud mu jej nesdělil již během procesu uzavírání kupní smlouvy. Bez ohledu na předchozí větu, odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, není prodávající povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží vrátí nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
- Kupující odpovídá pouze za snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jiným způsobem, než který je nutný k obeznámení se s povahou a vlastnostmi zboží, včetně jeho funkčnosti. Nárok na úhradu snížení hodnoty zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
- ÚČAST VE VĚRNOSTNÍM KLUBU
- V rámci procesu odeslání objednávky umožňuje prodávající kupujícímu možnost vstoupit do věrnostního klubu prodávajícího. Členství v tomto klubu se řídí samostatnými podmínkami, které jsou dostupné na webových stránkách prodávajícího (uvedené podmínky jsou dostupné také zde).
- Koupě zboží není jakkoli podmíněna členstvím ve věrnostním klubu prodávajícího. Prodávající si zároveň vyhrazuje právo kdykoli kupujícím přestat nabízet možnost účasti ve věrnostním klubu.
- MIMOSOUDNÍ ŘEŠENÍ SPORŮ
- Prodávající informuje kupujícího, který je spotřebitelem podle obecně závazných právních předpisů, ve smyslu § 14 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, že subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, na kterého se má kupující právo obrátit s návrhem na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu z kupní smlouvy uzavřené s prodávajícím je Česká obchodní inspekce (bližší informace jsou dostupné na webové stránce: http://www.coi.cz/).
- Prodávající informuje kupujícího, který je spotřebitelem podle obecně závazných právních předpisů, ve smyslu čl. 14 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013, o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line), o existenci platformy pro řešení sporů on-line dostupné na webové stránce: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Platformu pro řešení sporů on-line může kupující, který je spotřebitelem podle obecně závazných právních předpisů, použít při mimosoudním řešení sporu z kupní smlouvy uzavřené online s prodávajícím. Kontaktním místem pro řešení sporů dle uvedeného nařízení je Evropské spotřebitelské centrum Česká republika. Email prodávajícího je: info@pmgold.cz, další kontaktní údaje prodávajícího jsou uvedené v čl. 12.6.
K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs . Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.
Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
- ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
- Tyto VOP jsou platné a účinné od 1. 6. 2022. Prodávající si vyhrazuje právo znění VOP kdykoli v budoucnu změnit. Případnou změnou však nebudou dotčena práva a povinnosti vzniklá do doby změny VOP.
- Pokud vztah založený či související s kupní smlouvou či užitím eshopu obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že jejich vzájemná práva a povinnosti se řídí českým právem. Volbou práva podle předchozí věty není kupující, který je spotřebitelem podle obecně závazných právních předpisů, zbaven ochrany, kterou mu poskytují ustanovení právního řádu státu, v němž je kupující usazen, a od nichž se nelze smluvně odchýlit (imperativní právní normy).
- Ukáže-li se některé z ustanovení kupní smlouvy včetně ustanovení těchto VOP neplatným, posoudí se vliv této vady na ostatní ustanovení smlouvy či těchto VOP podle § 576 občanského zákoníku. Obdobně bude postupováno v případě zdánlivosti (nicotnosti) či nevymahatelnosti některého ustanovení kupní smlouvy či VOP.
- Změny a doplňky kupní smlouvy či VOP vyžadují písemnou formu.
- Kupní smlouva, resp. seznam objednávek přijatých prodávajícím včetně VOP je archivována prodávajícím v elektronické podobě. Registrovaným uživatelům je kupní smlouva přístupná skrze jejich uživatelský účet. Kupní smlouva je dále kupujícím přístupná na vyžádání na níže uvedené e-mailové adrese.
- Kontaktní údaje prodávajícího jsou tyto:
- adresa sídla: PM Gold s.r.o., se sídlem Osadní 313/10, 170 00 Praha 7;
- adresa provozovny: Osadní 313/10, 170 00 Praha 7;
- adresa elektronické pošty: info@pmgold.cz;
- telefon: +420 730 139 984.